Annie Mat Bak Vardag

zZzZ...

2010-05-07 @ 16:09:58

Bhaa.. trötter.. vet att 8 timmar sömn är viktig för mig, men när man vänder på dygnet så kvittar om man har sovit 3 eller 8 timmar. När man går upp är man lika seg i kroppen ändå. Jag ska få nya grannar IGEN.. vet vilka dom är, ska bli trevligt :) Jag är den som bott längs i huset nu..haha känner mig som en veteran..haha.. eller väldigt tacksam över att jag har möjligheten att bo här :) Jag har bott på en hel del ställen när jag var liten, 3 olika i mitt "vuxna liv". Många bor kvar i samma bostad genom hela deras uppväxt, undra om det är min familj som gillar förändringar eller om de aldrig funnit en trygghet!? (Jag har alltid haft en trygghet under min uppväxt, som liten är man oftast trygg där ens föräldrar befinner sig) Men när det är dax att skaffa hus, borde man ju tänka "detta är en investering för livet, och det måste finnas möjligheter här till våra drömmar om 15 år". Egentligen är det lite tråkigt.. eller klokt.. men en rättvis tanke borde inte vara så, våra drömmar och livsöden ändras ju på vägen, jag kanske inte vill samma då som nu. Man måste ju fokusera på NUET och tillviss del en blick i framtiden.. men inte halva livet fram..? (Även om man har drömmar måste man vara realistisk och se var man kan ta sig nu) Om man tänker förmycket "DÅ kommer det vara så", glömmer man inte se sin nutid isåfall? Citerat: "Om du är uppmärksam på nuet kommer du att kunna förändra det till det bättre. Och om du kan påverka nuet blir även det kommande bättre. Glöm framtiden och lev varje dag av ditt liv i enlighet med lagen och i förvissning om att Gud tar hand om sina barn. Varje dag bär evigheten i sitt sköte.” Paulo Coelho, Alkemisten Ciao.

Permalink Dagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback