Annie Mat Bak Vardag

Värderingar

2010-03-23 @ 11:21:28

I går blev det ett samtalsämne som jag gillar; hur vi värderar & prioriterar saker.

När man tar upp riktiga "fall" så är det rätt roligt och se hur olika vi verkligen är, även om man kommer från samma bakgrund. Vilka olika mål vi har med livet, undrar om mina mål hade sett annorlunda ut om jag hade träffade min mr right tidigare? När vi träffades så visste jag redan vad jag har för mål (iallafall delvis, naturligtvis skapar man nya genom hela livet), dom målen hade jag satt genom tidigare erfarenheter och drömmar.
Jag tycker det är jätte viktigt att man tänker på sig själv, och inte glömmer bort sina "mål & drömmar" bara för att livssituationen ändras, som den kan göra genom många saker tex. sjukdom, ändrade familjeförhållande, jobb osv. Jag tycker det är skönt att dela många av mina "prioriteringar" med någon, har inte alltid varit så. Men fick jag ju lev upp mina drömmar själv, det är där man måste vara stark, även om det bara gäller att sätta upp en gardinstång... "bbaaa.. hur f*n ska detta gå till, jag kan inte borra etc. den och den kan inte hjälpa mig..." nähä.. men pröva.. då får där ju bli ett extra hål i vägen, men nästa gång det ska göras blir det bra! Och det är inte alltid där finns nån som kan bolla med dig i viktiga frågor och beslut; Ta fram papper och penna, fördelar - nackdelar osv. Ingen är bättre på att nå slut målet än du själv, för det är ju ändå trots allt du som ska trava vägen dit!?
Men som sagt, jag är väldigt tacksam att vi har funnit varandra och delar många mål, men glöm inte ditt eget jag och dina egna drömmar, lev ditt liv, men var inte rädd för att släppa in andra att dela det med.
Nu är det sen frukost time :)

Permalink Dagen Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

Bra skrivet! :) ♥

2010-03-24 @ 09:37:47
URL: http://www.kakhusets.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback