Annie Mat Bak Vardag

Godaste pasta cabonaran

2010-03-18 @ 23:07:30

I dag blev det pasta cabonara här hemma. Riktigt god sådan, och rätten såg väldigt inbjudande ut på tallriken ( haha.. Kan man säga så!?) synd jag inte tog en bild! 4port. 2 paket bacon (alternativ kalkonbacon) 5dl 4% matlagningsgrädde Ett knippe broccoli 1 vitlökskklyfta 1/2 kyckling buljong 4port. Pasta (helst fullkorn) Klipp baconen i 2 cm bitar, stek på relativt hög värme (ska dock inte bli knapperstekt). Pressa ner vitlöken och låt den steka med. Tillsätt grädden och buljongen. Små koka och smaksätt med svartpeppar och cayennpeppar. Koka pastan enligt anvisning och glöm inte att tillsätta salt i vattnet. 5 min innan pastan är färdig; lägg ner dom avskölda brocollibuketerna i bacon såsen. Servera med färska tomater! Enkelt men super gott! Bon appetit!

Permalink Dagen Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Slickepotten

Tack för din fina kommentar på min blogg!

Den gjorde ju att jag hittade din mysiga blogg, här kommer jag kika förbi igen :)

2010-03-19 @ 06:30:41
URL: http://slickepotten.net/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback