Annie Mat Bak Vardag

Fredag fm.

2010-03-26 @ 11:31:29

Ännu en dag med solsken, HÄRLIGT! Innan jag begav mig iväg för årets premiär av min "gamla" jogging runda, sa jag inte bara till mig själv: "Idag ska jag klara hela rundan utan varvning av en power walk". Min tanke; "Jag borde rent fysiskt klara av det, eftersom jag tränat minst 3 ggr / vecka i 4 mån. Och klarar jag 8 km på 40 min på crosstrainern så borde detta vara en piece of cake!" Jag på började min runda med Queen på full volym i lurarna. Efter jag kommit knappt halvvägs, strejkar min benhinner.. det gör fruktansvärt ont.. ni som haft benhinneinflammation vet hur det känns.. känns som att ha ett par stela pinnar till ben. Jag tänkte; "Nähä.. glöm det jag fixar detta!" Efter ytterligare några meter, kom nästan tårarna för smärtan, men "Jag tänker inte misslyckas". Började tänka på vem jag gjorde detta för.. Jag gör detta för mig själv, för att jag ska må bra, gör jag det nu?! Tanke; "Fan, varför sa jag att jag skulle springa hela vägen, nu har jag ju misslyckats & inte bara för mig själv." Hmm... skit i vad nån annan säger, jag har ont, det är ju inte konstigt att jag inte klarar av detta, underlaget är ju helt olik en crosstrainer.. jag har inte sprungit på detta underlaget sen i höstas.. nä skärpning, gör så gott du kan, efter några veckor går det som smort igen.
Man måste alltid bolla med sig själv; varför och för vem gör jag detta? Sina egna mål gör du för dig själv, för att du vill må bättre eller åstadkomma något som gör dig starkare. Det kvittar ju vad det gäller; springa den där rundan, äta sundare, lära dig en ny sport, skriva en bok, starta ett företag, smått som stort. Gör du det för egen vinning, varför ska du då ta vatten över huvudet, och berätta för andra om du har en deadline eller ett visst mål. Kommer du inte dit du vill på den dagen du bestämt, sjunker du kanske lägre om du har nån i luren som säger "jaha.. men skulle inte du vara färdig med detta?, skulle inte du klara det? har du inte gjort det? m.m." Jag menar inte att man inte ska dela med sig med sina mål etc. naturligtvis ska man det, men kanske finns det en gräns? Kanske blir det lättare om man inte nått sitt mål inom sin deadline. För man stöter oftast på hinder eller nåt man inte tänkt på under resans gång, och det är då man måste vara stark och skjuta på sina gränser! Kanske måste du ställa dig upp inför folksamlingen och berätta din åsikt, fast du inte vågar.. efteråt blir du så mycket starkare! Och du kan fortsätta din resa mot ditt mål.
Du ska inte börja med andra, börja hos dig själv!

Permalink Dagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback