Annie Mat Bak Vardag

Tiden strömmar iväg.

2010-07-09 @ 07:17:32

När det blir mörkt tidigt och är kallt utanför längtar man till soliga dagar och sommaren! När den väl är här går det så himla snabbt. Tänk.. nu är det "bara" 2 månader kvar (knappt det) till vi går in i en höst termin, allt blir som vanligt, spontana strand dagar väntar tills näst kommande år. Därför är det väl extra viktigt att leva dagen fullt ut dessa härliga sommar dagar. Jag hade lätt kunnat tänka mig att bo i ett land där det är varmt året om. Ta 2 semester veckor under vinter halvåret och fira jul och känna kyla här "hemma". Resten av året; njuta njuta. Fast jag har tänkt... dessa spontan dagar och värmen som lockar, värmen som suger energi och man tar en siesta, då får man kanske inte lika mycket gjort, man tänker "Äh, jag tar det imorgon, idag är det ju så fint väder", det är ok att göra det ett par månader om året men kanske inte resterande månader.. Jaja... får väl stanna i sverige då ;) Dom senaste dagarna har det grillats god mat, druckits gott Rosé, spelats spel, legat på stranden, badat med hundarna (nä vi har inte skaffat hund ;) glömt bort blommor, köpt nya, klippt mitt slitna hår, jobbats, drömts bort till okända platser, inspirerats av tidningar, imponerats av att min mini örtträdgård växer, saknad, förskjutningar, godkända antaglings beslut :D m.m. I helgen kommer några personer hem som jag saknat! ska bli härligt att träffa dom igen. Mina närmsta betyder väldigt mycket för mig och det tror jag dom vet :) På lördag ska det drickas kaffe :) och på söndag natt blir det hämtning på sturup. Snart är det dax för en dag på jobbet, hoppas alla har det skönt i sommar värmen!

Permalink Dagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback