Annie Mat Bak Vardag

Playa del Carmen, Mexiko

2010-04-15 @ 03:59:01

For 3 dagar sen kom vi till Playa del Carmen, ojojoj vad fint har ar! Vi bor pa lyx hotel 5 stjarnigt allt ingar! Forutom 5 ratters middagar, 4 olika restauranger, fri bar, fri "mini"(inte sa liten) bar, alla sorters vatten sporter (vi seglade haromdagen :), tillgang till 4 olika hotelkomplex, tennis, ja ALLT sa ar det ratt tacksamt att dar finns toalettborste pa toaletten ;)

Ute pa Caye Caulker snorklade vi med hajar, riktigt stora rockor av olika slag, skoldpaddor som hade ratt manga ar pa nacken, massa fargglada fiskar och koraller, helt fantastiskt, fick oss dessutom en rejal solbranna den dagen!

Dar efter begav vi oss till Tulum, vilket paradis!! Vi bodde pa ett ecobaserat hotel, dar vi hade var egna bungalow. Ingen el pa kvallarna, sa sma gangarna till bungalowsen var nastan upp lysta med levande ljus (tur vi hade ficklampa ;) Forsta kvallen var jag ratt nojig nar vi skulle lagga oss i den stora sangen klad med myggnat, vi hade redan tagit dod pa en jatte tusenfoting och en kackelacka.. vad mer kunde dolja sig i den palmbladskladda hyddan!? Tur jag hade en lugn mr. bredvid mig. (Efter var vistelse har, berattade han dock att det krypigt skorpioner i taket en morgon...tur han inte berattade det for mig da) Vi hade egen strand, den finaste stranden vi har sett!! Alltid var vi inte ensama pa stranden, nar vi tittade oss omkring borjade ett 10 tal manniskor gora oss sallskap utan klader... fri staden! Dar ibland befann sig ocksa en harlig syn av en latt overviktig, typisk tysk aldre man. Hans kladsel bestod av snorkel och simfotter ENDAST! Nojet var HELT pa varan sida hahaha!
I Tulum fick vi ocksa turen att snorkla i cenotes, riktigt haftigt. Var dock lite skramande nar snorkelledaren tog oss till sma luft fickor... har man inte haft klastrofobi var det ratt latt att fa det har!


Idag har vi varit pa cozumel, mr. dok jag holl mig pa vatten ytan med egen guide :) eaglerays och massa fargglada fiskar och koraler.. HARLIGT!

I morgon bar det av till Isla Mjueres!

Hoppas ni har det bra och att varen har kommit!

ciao!

Permalink Dagen Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

OOOOOHHHHHH!

Det är rätt skönt här hemma oxå.....!

Ha det jättegott, vi ses snart!



Massor av kramar!

Pia & Tore

2010-04-15 @ 08:34:29

Postat av: Anonym

Halooooooo på er vilket paradis ni har härligt.Det känns nu att våren är på väg här hemma jag har dörren öppen i affären.

Ha det underbart nu dom sista dagarna

KRAM MAMMSEN

2010-04-15 @ 14:57:04

Postat av: Pia

VARNING!

P.g.a. aska i luften är alla flygplatser i norra europa stänga fr.o.m. torsdag kväll 15/4 t.v. Håll koll på internet!

Kram!

2010-04-15 @ 19:09:08

Postat av: Renée

ååhh vad härligt det låter fisen!

Jag blir sååå avundsjuk, ja inte på skorpioner och alla färgglada fiskar i havet :) men på de andra! hehehe... jag hade nog dött om jag varit i de havet, eller vad tror du? hehe... Nu saknar jag dig riktigt mkt och längtar tills du kommer hem!

massa pussar till dig min lilla fis!

puss från grisen :)

2010-04-16 @ 20:47:54

Postat av: Renée

ååhh vad härligt det låter fisen!

Jag blir sååå avundsjuk, ja inte på skorpioner och alla färgglada fiskar i havet :) men på de andra! hehehe... jag hade nog dött om jag varit i de havet, eller vad tror du? hehe... Nu saknar jag dig riktigt mkt och längtar tills du kommer hem!

massa pussar till dig min lilla fis!

puss från grisen :)

2010-04-16 @ 20:48:41


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback