Annie Mat Bak Vardag

img_6807 (MMS)

Tillbaka till en vardag

2010-04-27 @ 21:32:18

Det går så snabbt att flyta in i vardagen efter man har varit borta.. tur man trivs i den :)

Idag har jag ansökt till 2 kurser till hösten, KUL! Hoppas jag kommer in. Tur det finns en sån trevlig yrkesvägledare här i lilla hålan. En hel del förändringar sker i mitt arbete och det är både kul och rörigt, men man måste se dom positiva sidorna.. och är dom långt borta är det bara till att leta fram dom! (tänk om alla hade tänkt så :)
Tisdag; Efter jobb blev det middag hos söta pap, han bjöd på köttfärspaj, gott! Var längesen jag åt det. På tal om mat, igår gjorde vi en RIKTIGT GOD sallad. kyckling, fetaost, charantaismelon och färsk basilika...åhhhhh det var så GOTT!! Ska lätt ha det snart igen. Och på tal om god mat, om 3 dagar dimper Leila Lindbloms nya bok "One more slice" in i brevlådan! Jippi.. här ska det bakas nya smaker och lagas god mat!
I morgon ska bilen besiktigas.. håll tummarna :)
ciao!

Permalink Dagen Kommentarer (0) Trackbacks ()

Hey sunshine, don't you get your self upset..

2010-04-24 @ 11:25:25

Vaknade 10!! Har inte sovit så länge, på LÄNGE!!! Skönt? Nja.. Den lilla lediga tid jag har idag försvann. Jobb i 6 dagar till innan lite ledighet, men det känns rätt ok med tanke på att man har varit ledig ett bra tag. Igår hade jag en riktigt trevlig kväll med vin och en massa snack om allt mellan himmel och jord, tack C! Hoppas alla får en super trevlig helg, verkar som våren tittar fram idag :) ciao!

I'm back!

2010-04-22 @ 08:58:06

Efter många telefonsamtal med Continental kom vi med ett flyg till Stockholm, samma avgång som vi igentligen skulle åkt till köpenhamn med. Så med 7 timmar extra bussresa kom vi hem dagen vi tänkte! Vi hade rätt tur med tanken på att Arlanda hade öppet i 24 den dagen :)

Vilken helt underbar resa vi har haft! Dom sista dagarna åkte vi till New York istället. Vi åkte ut till Isla Mujeres, men det började regna och istället för att shoppa i Cancun i 4 dagar valde vi NY! Var jätte mysigt, där var det vår i luften. Vi vaknade & gjorde oss i ordning för att sedan ha en lång frukost på starbucks. Sen tillbringade vi dagarna med att strosa omkring på gatorna, proppade händerna fulla med kassar, åt skräpmat och njöt av våra sista dagar!
Vid Tulum ruinerna.

Playa del Carmen, Mexiko

2010-04-15 @ 03:59:01

For 3 dagar sen kom vi till Playa del Carmen, ojojoj vad fint har ar! Vi bor pa lyx hotel 5 stjarnigt allt ingar! Forutom 5 ratters middagar, 4 olika restauranger, fri bar, fri "mini"(inte sa liten) bar, alla sorters vatten sporter (vi seglade haromdagen :), tillgang till 4 olika hotelkomplex, tennis, ja ALLT sa ar det ratt tacksamt att dar finns toalettborste pa toaletten ;)

Ute pa Caye Caulker snorklade vi med hajar, riktigt stora rockor av olika slag, skoldpaddor som hade ratt manga ar pa nacken, massa fargglada fiskar och koraller, helt fantastiskt, fick oss dessutom en rejal solbranna den dagen!

Dar efter begav vi oss till Tulum, vilket paradis!! Vi bodde pa ett ecobaserat hotel, dar vi hade var egna bungalow. Ingen el pa kvallarna, sa sma gangarna till bungalowsen var nastan upp lysta med levande ljus (tur vi hade ficklampa ;) Forsta kvallen var jag ratt nojig nar vi skulle lagga oss i den stora sangen klad med myggnat, vi hade redan tagit dod pa en jatte tusenfoting och en kackelacka.. vad mer kunde dolja sig i den palmbladskladda hyddan!? Tur jag hade en lugn mr. bredvid mig. (Efter var vistelse har, berattade han dock att det krypigt skorpioner i taket en morgon...tur han inte berattade det for mig da) Vi hade egen strand, den finaste stranden vi har sett!! Alltid var vi inte ensama pa stranden, nar vi tittade oss omkring borjade ett 10 tal manniskor gora oss sallskap utan klader... fri staden! Dar ibland befann sig ocksa en harlig syn av en latt overviktig, typisk tysk aldre man. Hans kladsel bestod av snorkel och simfotter ENDAST! Nojet var HELT pa varan sida hahaha!
I Tulum fick vi ocksa turen att snorkla i cenotes, riktigt haftigt. Var dock lite skramande nar snorkelledaren tog oss till sma luft fickor... har man inte haft klastrofobi var det ratt latt att fa det har!

Idag har vi varit pa cozumel, mr. dok jag holl mig pa vatten ytan med egen guide :) eaglerays och massa fargglada fiskar och koraler.. HARLIGT!

I morgon bar det av till Isla Mjueres!

Hoppas ni har det bra och att varen har kommit!

ciao!

Permalink Dagen Kommentarer (5) Trackbacks ()

Vita stränder & blått hav, Tulum, mexiko.

2010-04-10 @ 15:51:04

foto0421 (MMS)

Caye Caulker, Belize

2010-04-06 @ 16:39:09

Idag vaknade vi upp till ett stralande vader!! I gar anlande vi till Caye Caulker, en liten paradis o utanfor Belize, vita strander, konstant solsken och en massa plamer, UNDERBART!

Idag ska vi ut och snorkla. Vi aker till en o, San Pedro dar vi ska simma med hajar och rockor ...ihhiihhh..SPANNANDE!!

Imorgon blir det nytt land igen, 6 timmars fard till Mexikos grans. Vi ar pa andra sidan an dar jordbavningen var, sa inga kanningar har! Vi har det glassigt. Telefonerna fungerar inte.

Karlek fran paradiset!!

Permalink Dagen Kommentarer (7) Trackbacks ()

Flores, Peten

2010-04-05 @ 01:40:21

Just nu befinner vi oss i Flores i Guatemala.

1/4: Vi star och vantar pa att bli hamtade av buss som ska ta oss till Lanquin, men den guatemalska tiden och hanvisningen ar inte som hemma.. cirkulartidslinje...... Sa vi akte 14 istallet for 8.00. Efter 6-7 timmars buss fard med livet som insats blir vi avslappta mitt i djunglen i den lilla byn. Har vi inte varit utlamnade innan ar vi verkligen det nu. INGEN kan engelska har, inte pa hotellet. Men vi forstod snart att vattnet inte fungerade hela tiden (efter sa lang bussresa och kvavd miljo vill man ta en dusch)

2/4: Dagen tillbringade vi i national parken samec champey! Otroligt vacker natur och vralande apor i traden. Vattenfall fran bergen. Ett foto kan aldrig beskriva vad som har skadats.

3/4: Tidigt avgang till Flores, ca 7 timmars bussresa. Svettigt, men inte lika skumpigt. Vi bor pa en liten o i sjon Peten :) Idag har vi varit och tittat pa Tikal ruinerna, (rosternas stad) Helt fantastiskt!!! En vacker upplevelse med mycket historia. Krokodil, apor, spindlar och en massa fargglada faglar fick vi aven beskada.

I morgon aker vi over gransen till Belize, for att sedan ta baten till Cape Caulker. Dar ska vi tillbringa 2 natter pa vita strander och ett stort djurliv!

Ciao!!

Permalink Dagen Kommentarer (1) Trackbacks ()

Buenos tarrdes amigos!

2010-04-01 @ 01:48:29

00.30 29/3, star utanfor hotell porten och invantar bekraftelse pa var boking.. "No sorry, No ingles, no room" VA!? vi har ju bokat for langesen...!!! Fick ordnat ett rum med kartonger i och en sang, efter hackat oss fram pa lite spanska med hjalp av lexikonet. Otroligt snalla manniskor.. ordnade sov plats trots att det var fullt i hela Antigua (ar heliga veckan har, sa pa kvallen springer alla omkring med lila drakter och huvud bonader, bar pa kors och Jesus reliker darfor ar rummen upptagna)

30/3 Lugn dag, SUPER fin vader, vi strosar omkring i Antigua, hamnar pa marknader, med hela kor som hanger, av klada deras skinn for att kunna styckas och saljas.

31/3 Vaknar i omgangar under natten.. en tupp javel vagrar att vara tyst. Men snart ar vi pigga och ivag till Pacaya Vulcano. Efter en bussresa med diverse gupp, ar vi framme. Vandingen tar ett tag och snart tacks underlaget av torkad lava.. fran utbrott senast 2008. Vi borjar narma oss malet, att se rinnande lava och bara 20 meter fran kratern hor vi smallar och ett tu tre sprutar det lava fran vulkanen... vara lokala guider som ar med borjar skrika GO GO GO!!! under tre minuter rader dom flesta av panik, flera kasar i den losa torkade lavan, skrapar sig, under tre minuter tanker jag pa alla viktiga manniskor i mitt liv! Helvete vad mitt hjarta slog snabbt! Jag vill tillbaka NU ar det anda jag tanker, utbrottet haller inte pa lange, men nog for att skramma upp mig och resten av gruppen.. forutom Mr. Var guide skulle ga upp och kolla om det var okej att vi stannade eller om vi skulle ga. Mr foljde med honom och vi andra borjade ga tillbaka... efter ett tag kommer ytterligare ett utbrott... jag ser inte mr... men  for att gora denna storyn kort sa var han i valbefinnande :)

Imorgon aker vi till Linquin (sakert fel stavat)

Vi mar bra :) telefonerna fungerar nar dom sjalva vill eller inte alls.

Adios!

Permalink Dagen Kommentarer (3) Trackbacks ()