Annie Mat Bak Vardag

tvungen.

2009-07-08 @ 09:32:14

Måste bara skriva av mina frustationer med all uppståndelse runt Michael J. död.

När diskutioner runt om hans död kommer upp kan det inte undgå mig att bli irriterad över hur mycket uppmärksamhet det får, så många människor som ger med lidande till hans nära, MEN för helvete hur många lägger en tanke på: upproret i Kina!? Att 15.000 kvinnor våldtas varje år i Kongo, från småbarn till 60 åringar!? 100.000 människor flyr från sina hem och tryggheter även så i kongo, för dom hotas att bli dödade av rebeller!? Oskyldiga människor dör i kriget mellan Pakistanska armén och Talibaner!? Föräldralösa barn, efter krigen, där endast ett nummer ger dom en chans!? Gråtandes kvinnor som sitter med sina hivsmittade barn i knäet, medvetandes om att dom inte kommer finnas där en längretid!? Infibulation eller faraonisk omskärelse på afrikanska kvinnor, vet ni inte vad detta innebär googla det och lär! I många fall är det en dödlig utgång, pga infektioner.  bara för att ta upp ett par saker..

Vem är mest lidande? Ett ensamt barn, ingen mat, kläder otrygg och ensam? Eller Paris, Michaels dotter som har flera kristeam vid sidan om som berättar och lyssnar? En mor som sitter skjutna barn i famnen?

Jag tycker att det är mer "normalt" att en föräldrer går bort än dess barn.

Tänk om människan inte hade varit egoist, hur hade världen sett ut då? För vad hade du valt, en familjemedlem eller 10.000 barn som försvinner? Innebär det att människan är ond i grunden? När jag läste Djävulen och fröken Prym av Paulo Coelho  fick man rannsöka sig själv hur man skulle handla i olika situationer, hur man skulle priotera osv, fast kanske var det bara jag, tycker det är intressant ju, men läs den om du inte har. 

                                       


                                       


                                          

Permalink Dagen Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Klin

Det är ju allt det som michael kämpade för... de va han som uppmärksammade världen utanför amerika.. därför denna sorg... heal the world. Så nä jag håller inte med dig där... han har gjort mer för världen än någon annan under hans livstid. vad gör du själv för att förbättra?

2009-07-08 @ 10:03:27

Postat av: Moi

saken är inte att det är just Michael.. saken i sig är att en känd människa får så mycket uppmärksamhet av allmänheten och världen, när det igentligen skulle behövas ge mer uppmärksamhet till alla människor som är i nöd och kris situationer. Hade jag haft dom tillgångarna han hade hade jag antagligen lagt mycket energi på olika hjälp orginisationer :) synd att man först måste se till sitt eget levebröd ;)

2009-07-09 @ 12:02:57


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback