Annie Mat Bak Vardag

Grillat!

2010-05-20 @ 20:52:36

"nä, klart det inte blev nån kolbit" ;) Var riktigt gott med grillat; flinta stek, ugnsbakade potatis, sallad och 2 såser, beanaise och vitlök gjord på gräddfil (lite nyttigare) mums! Allt med grillning ger en riktigt sommar känsla, och vädret idag gjorde det inte sämre! Innan grill bestiken kom fram tog jag en 50 minuters power walk, på landet där rapsen har slagit ut åhhh det luktar väl gott!! Tog inte med telefonen (förstår inte varför jag gör det ibland, tar med den alltså) hade bara T-shirt och njöt riktigt ordentligt! Började tänka en massa om hur stor betydelse vår emotionella begåvningen, sociala begåvningen och ens intellekt i vårt liv när det gäller hur lyckliga vi blir.. Alla har inte alla dessa eller mer eller mindre av det ena eller andra. Om man är super smart och kommer på något jätte bra för världen m.m. Blir man lycklig i sig själv om man saknar den emotionella förmågan? Jag vet människor som har väldigt låg sådan och varken kan tala eller förstå känslor.. Humm ja, vilket över väger av dessa 3? Eller kan man vara utan någon? Inte enligt mig. Och hur viktigt är det andliga för oss? Vi kan inte utesluta det för vårt välbefinnande heller, så hur mycket "väger" det andliga? Ja, lite sånt snurrar i mitt huvud när jag inte har något annat att tänka på. Nu ska vi spela alfapet :) mysig och socialare än att titta på tv och man får använda sitt intellekt och det är ju kärlek i vår luft.. Nä nu måste jag tänka på annat!

Permalink Dagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback