Annie Mat Bak Vardag

Livet på en pinne

2010-03-17 @ 23:33:14

Cirkulä- / linjär-livslinje. I väst världen är det linjär som "gäller" (mer eller mindre) & för utveckling är kanske detta det bäst!? (enligt högre vetare) pskykiskt kanske det är hälsosammare med cirkulär, eftersom många stress symptom och sjukdomar försvinner, men istället står man ofta kvar på busshållplatsen och inväntar nästa buss... = många möjligheter i livet passeras och vi "tar det i morgon / måndag". Min "pinne" kommer innehålla och har innehållit saker jag verkligen vill göra / velat gjort, vägar jag har viljat vara annorlunda men medfört en lärdom, lärdomar som medfört möjligheter, lycka & sorg, ett trapp steg bak för att kunna ta 2 upp, kärlek, tårar som fälts för att kunna se klarare, listan kan göras lång! Att hitta ett välbefinnande i sig själv, en stabil själ som såklart har upp och ner gångar är ett stort mål, där jag kan säga att jag är högt gången, men har svårt att tro att man blir "helt klar". När man tänker på det är det rätt roligt hur vi värderar våra val olika, mitt, vårt, deras. Det finns ingen rätt "väg", (hade varit rätt tråkigt isåfall). I mitt fall; jag hoppar på bussen så får vi se vad den lär mig, kanske bytar jag på vägen om den är tråkig eller passagerarna är otrevliga, kanske tar jag med nån, kanske får bussen punktering och jag får kanske vänta en vecka på nästa.. Men vad gör det när min själ är så trygg i mig?! Ta vara på dig själv och dom du älskar!

Permalink Dagen Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Yeah! Låter helt rätt... Får jag åka med dig på bussen ibland??



Detta hade kunnat vara början i ett kapitel på en vääääldigt bra bok :D

2010-03-18 @ 22:12:52


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback