Annie Mat Bak Vardag

Buenos tarrdes amigos!

2010-04-01 @ 01:48:29

00.30 29/3, star utanfor hotell porten och invantar bekraftelse pa var boking.. "No sorry, No ingles, no room" VA!? vi har ju bokat for langesen...!!! Fick ordnat ett rum med kartonger i och en sang, efter hackat oss fram pa lite spanska med hjalp av lexikonet. Otroligt snalla manniskor.. ordnade sov plats trots att det var fullt i hela Antigua (ar heliga veckan har, sa pa kvallen springer alla omkring med lila drakter och huvud bonader, bar pa kors och Jesus reliker darfor ar rummen upptagna) 

30/3 Lugn dag, SUPER fin vader, vi strosar omkring i Antigua, hamnar pa marknader, med hela kor som hanger, av klada deras skinn for att kunna styckas och saljas. 

31/3 Vaknar i omgangar under natten.. en tupp javel vagrar att vara tyst. Men snart ar vi pigga och ivag till Pacaya Vulcano. Efter en bussresa med diverse gupp, ar vi framme. Vandingen tar ett tag och snart tacks underlaget av torkad lava.. fran utbrott senast 2008. Vi borjar narma oss malet, att se rinnande lava och bara 20 meter fran kratern hor vi smallar och ett tu tre sprutar det lava fran vulkanen... vara lokala guider som ar med borjar skrika GO GO GO!!! under tre minuter rader dom flesta av panik, flera kasar i den losa torkade lavan, skrapar sig, under tre minuter tanker jag pa alla viktiga manniskor i mitt liv! Helvete vad mitt hjarta slog snabbt! Jag vill tillbaka NU ar det anda jag tanker, utbrottet haller inte pa lange, men nog for att skramma upp mig och resten av gruppen.. forutom Mr. Var guide skulle ga upp och kolla om det var okej att vi stannade eller om vi skulle ga. Mr foljde med honom och vi andra borjade ga tillbaka... efter ett tag kommer ytterligare ett utbrott... jag ser inte mr... men  for att gora denna storyn kort sa var han i valbefinnande :) 

Imorgon aker vi till Linquin (sakert fel stavat) 

Vi mar bra :) telefonerna fungerar nar dom sjalva vill eller inte alls.


Adios!

 

Permalink Dagen Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Renée

sååå spännande de med vulkanen.. Får du berätta mer om!! Låter som ni har de trevligt, glöm inte bada och sola bara!!! hehehe, längtar tills nästa inlägg. Pusssss

2010-04-01 @ 12:29:48

Postat av: sessy

Var ni rädd om dig snäckan. snacka om att detta verkligen är ditt livs bästa upplevelse. Håller tummarna att resan skall vara bra, och att du får stötta på en massa hinder, som du kommer lyckas ta dig över...



AKTa fisk stimmen i havet :D



puss

2010-04-01 @ 19:47:46

Postat av: Anonym

Hej på er ojoj mammas hjärta stannade nästan innan jag läst färdigt.

Vilka härliga upplevelser ni får hurra för er.

trevligt ställe att sova på hihi inga djur???

Härligt att läsa lite om er och att ni har det bra.

Var rädda om er längtar redan tills ni skrivit igen.

KRAMIS MAMMSEN

2010-04-02 @ 15:00:53


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback