Annie Mat Bak Vardag

Buenos días!

2010-03-23 @ 08:28:13

Lånade lite fakta böcker och ett lexikon igår, så nu ska jag lära mig spanska på 6 dagar..hahaha..nä, men dom viktigaste sakerna fraserna är faktiskt bra att veta (för mig är det då; var är toaletten ;) Hay bano particular? = finns det egen toalett? haha.. japp viktigt viktigt ;)  Vi har sagt att till avresa ska vi kunna presentera oss, berätta var vi kommer ifrån och lite annat smått, kommer gå skit bra.

Jag tycker att det är roligt att veta lite fakta om kulturen innan man beger sig iväg, eftersom man säkert stöter på konstiga situationer där man inte förstår varför dom handlar som dom gör, men är man lite påläst är där oftast mindre frågetecken. Tycker man ska göra det av ren respekt. Och sen är det ju roligt att veta :)
Snart blir det iväg och träna, ska bli himla skönt!

Permalink Dagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback