Annie Mat Bak Vardag

chokladcroissanter!

2010-02-03 @ 17:19:20

mmm... blev lite bak.. rätt söta blev dom och goda :)

Väldigt lätt att göra :
smördegsplattor
nutella
mörkchoklad
ägg till pensling
ugn: 175 g
kavla ut smördegen så tunt som möjligt, dela i trianglar, lägg en tesked nutella och en liten bit choklad i den stora delen av arket. pensla lite uppvispat ägg i spetsen av trianglen, rulla ihop med så lite luft i som möjligt. Lägg på en plåt med bakplåtspapper med "spetsen" ner. Pensla och in i ugnen ca 15 min, kolla färgen.
Eftersom jag är chokladnörd tog jag chokladglasyr över dom när dom hade svalnat :) mumma!
Nu ska jag försöka sova lite.
ciao!

Permalink Dagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback