Annie Mat Bak Vardag

bzzz...bzzz..

2009-09-01 @ 07:46:11

En geting surrar runt i min lampa och jag sitter på helspänn och väntar på att han ska komma ut... det kommer bli en rejäl fight!

Läste färdigt Profeten, av Kahlil Gibran i går.. mja... inget att rekomendera men visst var där många fina liknelser med tankar/kärlek/livet osv i den. Blir nåt nytt inom kort.

Köpte bla. en riktigt söt klänning från Esprit i går.. åhhhh ME LIKE!

Någon berättade för mig hur jag skulle köra igår, "sväng höger här framme, glöm inte lägga dig i den andra filen, ÅH akta barnen där, amen HALLÅ..sakta in lite" AHHRR... hatar det.. vet inte varför såna små saker kan bli som en kokande kittel inom mig.. ganska onödigt.. men så tänkte jag efter 2 min och insåg att jag är likadan själv.. vill gärna berätta hur andra ska köra för att det ska bli en sån smidig väg som möjligt, hahaha... och fick det rakt i "snydan"... men varför är det så.. "kontroll" ens egna brister blir ens egen fiende... om man vet om ens egna brister är det ju inte det man söker hos nån annan.. fast jag har faktiskt blivit mycket bättre.. fanns en tid då jag blev försenad pga jag "måste bara" ta disken, oj glömt bädda sängen, jag kanske skulle ta ett varv med damsugaren, allt måste vara perfekt när man kommer hem, på den tiden fick jag höra "men kan vi inte ta det imorgon" jag skrattade rakt ut och tänkte "du gör ju inte det, så det blir min uppgift vilket fall som helst och JAG vill göra det NU, en halv timme sen men skit i det, mitt hem är ju helt perfekt när jag kommer hem i natt och jag kan vakna i lugn och ro utan stress. Nu skiter jag i om det står 2 tekoppar på diskbänken eller toasitsen är uppfälld.. nu är jag bara försenad pga av att dubbelkolla så jag har allt med..hahah..hade någon betätt sig så som jag gjorde hade jag blivit frustrerad och där är det igen.. ens egna brister blir ens fiende.

"Kärleken giver intet utom sig själv och tager intet utom sig själv. Kärleken äger intet och vill ej heller ägas, ty kärleken är nog för kärleken."

ciao!

Permalink Dagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback