Annie Mat Bak Vardag

yesterday.

2008-11-06 @ 09:34:41

Igår var det verkligen slappe dag.. kände mig onyttig på alla sätt..gick inte utanför dörren förens vid 16.
Men bakade ju lite rågbullar:

4 dl rågmjöl
4 dl vetemjöl special
en näve solrosfrön
en näve pumpa frön
en halv tsk salt
1 msk brödkryddor
3 dl filmjölk
35 g smör
en halv dl mörksirap
1 påse torrjäst

Smält smöret, blanda i filmjölk, salt, brödkryddor, sirap, värm till 50 grader. Blanda allt mjöl och jästen, sen fröna. blanda i vätskan i mjölet, blanda ihop snabbt & låt jäsa ca 30 min under bakduk. Sätt på ugnen 250 g. Baka ut degen på mjölat bord, del i 12 delar eller 8 om stora eller små brön..hehe. Lägg bullarna på bakpapper eller i rejäla bullformar. Låt jäsa 30 min till under bakduk. Strö sedan lite vetemjöl över dom och in i ugnen ca 10 min...får kanske sätt ner dom en bit i ugnen efter 5 min eftersom dom lätt blir jättemörka (sirapen)  mumma med philadelphiaost!!!


Ja efter bullbakandet träffade jag Renée i byn, handla lite needs och sen gick vi till henne..åååhh det luktade gott när vi kom in, hon bjöd på snitzel, klyftpotatis, sås och sallad!!
Sen begav vi hos till sexpartyt..mycket trevligt...och många skratt..haha...vilket lakan!! Det bjöds på vin, druvor, kex, ost, dildosshow m.m. Tack för den trevliga kvällen!

När jag kom hem blev det lite tv...inte speciellt länge ska jag säga..sängen är ju mycket skönare!

Permalink Dagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback